رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، با افشای اسنادی از جنایات صدام در دوران دفاع مقدس گفت: این بنیاد در تلاش است در مقاطع مختلف و با تبیین نقاط تاریک جنگ تحمیلی همه نسل ها را نسبت به حقایق دوران دفاع مقدس آشنا کند و جلوی هرگونه تخریب را بگیرد.
سردارسرتیپ پاسدار میر فیصل باقرزاده ، با ارائه اسناد و مدارک جنایات صدام مبنی بر استفاده از سلاح های شیمیایی در دوران دفاع مقدس بر علیه ایران، اظهار داشت: از آنجایی که در جریان دادگاه صدام و همدستانش این امکان برای جمهوری اسلامی ایران فراهم نشد تا ادعای دعوی کند این اسناد برای روشن شدن واقعیت و ثبت در تاریخ انتشار پیدا می کند.

وی افزود: دخالت آمریکایی ها برای پنهان ماندن جنایات صدام در دوران دادگاه وی باعث شد تا امکان طرح دعوی از سوی ایران فراهم نشود، اسنادی که امروز منتشر می شود نشانگر نقش صدام در بکارگیری سلاح های شیمیایی برعلیه رزمندگان ایرانی است.

به گفته وی و طبق اسناد موجود در تاریخ 7 مرداد 1361 سرتیپ طالع خلیلی ارحیم که در آن زمان رئیس فرماندهی ستاد عراق را بر عهده داشته است طی نامه ای به فرمانده نیروی هوایی عراق نگرانی خود را از حمله نیروهای ایرانی اعلام می کند و خواستار استفاده از سلاح های شیمیایی به طور گشترده بر علیه رزمندگان ما می شود.



باقرزاده ادامه داد: در راستای این پیشنهاد سپهبد خلبان حمید شعبان خضیرهمراه به پیشنهاد رئیس ستاد فرماندهی عراق به اطلاع صدام رسانده می شود که مطابق آن از سوی صدام پیشنهاد تصویب و دستور لازم صادر می شود. بر اساس این سند سپهبد خلبان خضیرو طالع خلیل ارحیم مجرم هستند و باید مورد تعقیب و در دادگاههای بین المللی محاکمه بشوند.





رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، در سندی دیگر به تاریخ 7 تیر ماه 1362 اشاره می کند و می گوید: طبق این سند سپاه سوم عراق به دلیل احساس خطر، صدام استفاده هرگونه به کارگیری سلاح های شیمیایی را شخصا بر عهده می گیرد و در سندی دیگر تلاش می کند تا این اسناد را به طور کامل منهدم نماید تا در تاریخ ثبت نشود.




وی ادامه داد: مردم عراق امروز هم که صدام دیکتاتور وجنایتکار زنده نیست هنوزنمی دادند که صدام مقصر اصلی جنگ است و رسانه های ما باید تلاش کنند تا این واقعیت هر چه زودتر آشکار شود.

باقر زاده تصریح کرد: هدف ما ازافشای این اسناد سرگرم کردن ملت های نیست، بلکه نگاه دیگر به تاریخ برای ساختن شرایط کنونی و تضمین آینده است.

رئیس بنیاد حفظ آثارونشر ارزش های دفاع مقدس، در ادامه این نشست خبری به تهاجمات اشغالگران در عراق اشاره کرد و گفت : اشغالگران نامشروع عراق با بکارگیری بمب های مخرب کشتار وسیعی کرده اند که می توان به حمله هوایی هواپیماهای جنگده فایر چالد 10 با شلیک 94هزاربمب و گلوله، شلیک 14 هزار گلوله تانک، شلیک 500 هزار موشک از جمله موشک کروز، 88 هزار تن بمب اشاره کرد که در مجموع حجم مواد منفجره در عراق 5/7 برابر بیشتر از بمبی است که آمریکا در هیرو شیما استفاده کرده است.





وی گفت : بنابر این گزارشات آمریکایی ها و دیگر دول غربی نباید گمان کنند که با گذشت زمان و با کنارگیری آنها از قدرتها پرونده جنایات آنان بسته خواهد شد، بلکه سر آغاز است تا افکار عمومی دنیا فارغ از هیاهوهای بین المللی به ارزیابی عملکرد آنان بپردازند.

باقرزاده ادامه داد: وقتی بلر از قدرت کناره گیری می کند باید عملکرد وی در حوادث افغانستان و عراق توسط آزاد اندیشان و افکار عمومی مورد ارزیابی قرارگیرد.

رئیس بنیاد حفظ آثارونشر ارزش های دفاع مقدس، در بخش دیگر از سخنان خود به حادثه شهادت مظلومانه 290 مسافر هوایپمای ایرباس اشاره کردو گفت : شلیک موشک به هواپیمای مسافر بری بر خلاف تمامی مقررات و پروتکل های هوانوردی است.

باقرزاده ادامه داد: در حال حاضر این سئوال بزرگ نزد جامه بشری مطرح است که چرا آمریکا به فرمانده آن ناو جنگی مدال شجاعت می دهد، مدال آقای ویلیام راچرز برای دولت و ملت آمریکا چه افتخاری دارد، بنده از ملت آمریکا می می خواهم در 12 تیر با تجمع در برابر کاخ سفید به صورت نمادین مدال آقای راچرز را پس بگیرند.

به گفته سردارباقرزاده، به همین مناسبت امسال نیزمراسمی همچون هرسال در بندرعباس وخلیج همیشه فارس برگزار می شود .همچنین مراسمی در سالن هواپیمایی کشوری از ساعت 10الی 12 در تاریخ فوق برگزار می شود.

وی در پایان سخنان خود ضمن گرامی داشت یاد شهدای شیمیایی سردشت گفت : بنیاد حفظ آثارونشرارزش های دفاع مقدس، در تلاش است تا یادمان این شهیدان را طراحی کند که تا کنون تعداد زیادی طرح به بنیاد ارائه شده است .

منبع :ساجد

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا